måndag 31 december 2007

Happy New Year

Åh jag sitter hemma i mammas soffa och romatiserar New York. Varenda mer eller mindre bra film jag sett nu i mellandagarna har utspelat sig där. Drömmer New York. Tänker New York. Läser New York. Sett mer New York precis just nu i The squid and the whale (mamma vrider sig i soffan bredvid och tycker att det är en oerhört konstig film och pånäsanrynkar åt högfärdiga akademiker). Den ekonomiska verkligheten springer ikapp när L ringer och skriker vi flyttar nyårsfesten till Köpenhamn. Men näääh jag har inte råd att åka dit. Än mindre New York. Och kanske har jag nu ingen nyårsfest att glittra på. Drar dom så gör dom det med min välsignelse stannar dom känns det dumt men ändå bra. Fatta nyår med mamma och familj!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att din start på året blir bra vart du nu än glittrar. Gott nytt till dig!

Joules sa...

Var och hur man firar är inte det viktiga. Jag hoppas du får en fn nyårsnatt!

Anonym sa...

Jag vill också åka till New York, men jag har ingen att åka med. Säg bara till om du vinner på lotto så följer jag med! ;)

Och gott nytt år!