tisdag 6 maj 2008

Och så går ännu en dag och kommer aldrig åter

Ridå. Jag ligger med näsan neråt i vitsippor och gömmer mig. Ställer in middagar med vännerna i sista minuten. Blir hämtad hemma och dragen till fest, inte sitta hemma och deppa! Dricker vodka. Blir ledsen inte alls glad. Måste ha ett jobb, ingen tidning valde mig till slut efter fyra nära skjuter ingen hare. Skickar femton CV på lördagen. Har ett jobb på tisdagen, ett skitjobb men ett jobb är ett jobb är ett jobb. Gör en rest från sista terminen på skolan, träffar min favoritlärare och uppdaterar. Hon ser uppgivna ögon och peppar och tipsar om hur jag ska kunna frilansa från andra sidan jorden. Blir lipig när hon säger fina saker.

2 kommentarer:

stambyte sa...

Åh, fan vad jobbigt med jobbansökningarna. Usch, hatar att bli bortvald, det är så jävla svårt att inte ta det personligt.

Haren sa...

Sara: men eller hur, har svart att ta att det som att det kanske är sa att nagon mer kompetent person sökt jobbet och att det inte betyder att jag är värdelös. Men tjoho typ tio minuter efter att jag skrivit detta ringde de fran en tidning jag inte ens sökt jobb pa och undrade om jag var intresserad av att jobba hos dem eftersom de gillade nagra grejer jag skrivit och de last! Da blev jag glad igen och kande mig liksom headhuntad. Fast jag ska fortfarade genomleva en intervju och bli utvald, sa jag ropar inte hej än men det var bra för självförtroendet.