måndag 15 februari 2010

OS

Jag hade bara utgått från att det inte skulle bli något vinter-OSfrossande i år. För jag trodde icke att det skulle visas på televisionen här. Men ack så fel jag hade, det visas dagarna i ända på en tevekanal. Och med den utmärkta tidsskillnaden mellan Vancouver och Auckland så går det bra att följa allt i realtid på dagtid. Fast hos mig är det måndag förmiddag och där i Kanadat är det söndag förmiddag.

Däremot funderar jag starkt på att tvinga mig till ett jobb som expertkommentator eller programledare i studion till nästa vinter-OS. Är inte så imponerad om man säger. I går lärde jag Js far, bror och syskonbarn allt jag kan om skidskytte och de var imponerade om man säger.

Men nu måste jag och Trollet slita oss från OS eftersom jag just gjorde den intressanta upptäckten att vi har en blöja hemma, inte en hållbar situation alls.

Inga kommentarer: