lördag 12 juni 2010

Borta bra men hemma bäst och bränt

Tillbaka hemma efter mycket smärtfri resa. Hemmet stinker rök. J gick till jobbet med ägg kokande på plattan häromdagen visst. Tackar högre makter men mest irriterande gitarrgrannen som ringde brandkåren. Brandmännen hoppade in genom ett fönster som vi alltid har öppet och flyttade på kastrullen och körde någon slags jättefläkt för att få ut röken. J tänkte låta bli att berätta om detta lilla missöde för mig, självklart var det första jag sa när vi kom innanför dörren, jisses vad har du bränt härinne egentligen?

Känner mig lite ny. Inspirerad eller vad man säger. Första gången på minst ett och ett halvt år som jag vill massa saker. Skriver, fixar och förbreder. Vill jobba och utmana och ha tankar som lyfter. Så nu är mitt jobb att spendera fyra timmar om dagen med att komma igång igen.

Nu är klockan två på natten jag är mittpådagenpigg och säger go Bafana Bafana!

Inga kommentarer: