onsdag 13 oktober 2010

Glömde

Oj, jag glömde nyhet nummer tre nedan. Den på ett ytligt sätt nästan viktigaste, eller nej så klart inte men ändå. Vägde mig i går hos kiropraktorn och herregu nio månader på nio månader av fungerar! Eller ja, ungefär så här. Jag gick upp sjutton kilo när jag var preggers med Trollet. När jag kom hem från sjukhuset hade jag gått ner elva. Sen kanske jag gick ner ett kilo till och sen ytterligare något den första månaden. Sen gick jag ner noll kilo månad efter månad efter månad efter månad. Sen en dag var det tre kilo kvar istället för fem. Så helt plötsligt händer det, jag väger två kilo mindre(!) än innan jag blev med barn! Kan magsjukan från helvetet ha ätit upp fem kilo?

Insikten nu är, att jag var inte smal innan jag blev med barn heller. Men ändå, åh jag vet att det är lite fult att fixera på sånt här, så jäkla gött. Hade inte trott att det skulle vara så segt. Ni vet asså om du ammar så kommer kilona bara att rinna av, i mitt fall nej och fasiken vad jag ammat.

Inga kommentarer: