onsdag 6 oktober 2010

Gör och gör inte

Har blivit så mycket mer del av någon slags mammakultur än vad jag någonsin trodde var möjligt. Ja men ni vet, vi går på sångstund, babysim, playgroup, coffee group och så där, allt för att Trollet ska få utlopp för sin vildhet. I dag undertecknade jag även ett mail med mitt och Trollets namn, mesigt! Och igår bläddrade jag i någon slags motsvarighet till Mama. Men även för mig finns det gränser för vad som görs och inte görs. Min går personligen vid att skicka julkort med foto på Trollet utspökad i tomteluva, så gör man bara inte!

Pinsam grej som hände i maj när jag var i Sverige: studerade allt skräp som fanns på utsidan av min brorsas kyl, tänk typ fyrtio julkort med läskiga bebisar i tomteluva. Jag ba hallå det är maj och varför är alla era kompisar helt störda?
Min brorsa ba eh, ja alltså vi skickade också julkort med kort på vår bebis i tomteluva.
Jag ba okej, inte till oss i alla fall, ni är också störda.

1 kommentar:

Å sa...

Värsta av allt: Ha en bild på sin bebis istället för sig själv som profilbild på FB. Fy fan. ;)