lördag 23 oktober 2010

Så olika det kan vara

Mina föräldrar har ju på var sitt håll gift sig, skiljt sig och levt i synd i andra relationer om jag saltar lite kanske etthundraåtta gånger. Och morn min har ju fött fram tre ongar, alla med olika fäder. Och de var ju bara tonåringar när jag föddes. Fett whitetrash finns det de som tycker(ja om ni verkligen vill veta så brukade jag få gå till kiosken och köpa Gul Blend åt henne när jag var liten). Men jag är ju rätt säker på att mina föräldrar aldrig dömer mig oavsett vad för dumheter jag hittar på.

En av mina vänner här kommer från den djupaste amerikanska södern. Hon är trettiotvå och har bott ihop med sin kille i sex år. Av misstag blev hon med barn och fick paniken. För de var ju inte gifta! Hon var i princip helt övertygad om att hennes föräldrar skulle förskjuta henne och gjorde de inte det så skulle hennes föräldrars vänners förskjuta hennes föräldrar för vad hon hade gjort. Nu blev det så att ingen blev förskjuten i slutändan och det var ju tur. Men hur verklighetsfrämmande är inte detta för en själv. Konstig dubbelmoral att alla fattar att de har sex men det är på något vis okej så länge de inte blir med barn.

ps. min mamma ba äntligen ska jag få bli mormor! Hade väl väntat sen jag var femton.

1 kommentar:

Colombialiv sa...

Jag fattar verkligen inte heller den där dubbelmoralen. Som att bo ihop med sin kille men när man är hos hans föräldrar måste man sova i skilda sovrum.
Katolska Latinamerika i ett nötskal.