söndag 9 september 2007

En söndag utan magiskt tänkande

Billigt vin har en sur eftersmak. Jag smyger runt i regnläckande skor på Konsum för att handla grönsaker och frukt, vad som helst som ger kraft. Saknar saknar saknar. Prata msn han lova komma två veckor före planerat. Sväva rosa molnen. Inte ens kaffe fungerar som koncentrationsmedel. Måste måste skriva artikel. Skriver rubrik rubrik rubrik ingress...........................................................................................................................................
Det är ingen jättebra början. Hur gör dom som alltid har det i fingrarna? Eller i ryggmärgen
är det väl kanske. När kommer det?

Jag vill drunkna i vackra ord. Vill att någon ska uttrycka allt det där dom sitter fast någonstans långt bak, bara är känslor och inga ord. Jag vill läsa någon som kan uttrycka det vackra. Men jag famlar och hittar inte riktigt rätt. Tips efterlyses! Vilken är världens vackraste bok?

I gengäld bjuder jag på några boktips från min semester.

Borde läsas: Tandooriälgen av Zac O´Yeah, Ett år av magiskt tänkande av Joan Didion

Okej läsning: Mannen som dog som en lax av Mikael Niemi, Chesil Beach av Ian Mc Ewan

Borde aldrig läsas: Hinsehäxan av Lillemor Östlin, Jessika Jungs saknad av Elisabeth Gilek

Okej tio minuter på Bokus sen blir det strafftänkande av typen, om du inte skriver klart får du gå barfota till jobbet.

Uppdatering: Beställer mängder med kurslitteratur. Lättar på ångesten över att jag ligger två veckor efter i skolan. Med en kursbok under armen kanske jag ser seriös ut. Nu känns det så bra att jag kanske kan unna mig själva att skriva dom där krönikorna och artiklarna i kväll istället.

Inga kommentarer: