torsdag 14 februari 2008

romantiken romantiken

I dag är det alla hjärtans dag. Jag kan morra allt jag vill om att det som så många andra hittepå högtider bara är handelns sätt att få oss att konsumerakonsumerakonsumera. Men ändå. Jag vill ju ändå ha presenter och ostiga röda rosor och det perfekta handskrivna kärleksbrevet, eller ja egentligen vill jag helst ha överaskningsresor och en pojkvän som inte bor på andra sidan jorden. Jag fick ett långt och vackert telefonsamtal. Han fick en pappersros och ett kärleksbrev.

Alltså jag erkänner jag är värsta romantikern. Ingen som känner mig tror på mig. Men den exklusiva skara som läser den här bloggen har väl knappast missat den pinsamt höga andelen inlägg om min J-kärlek. Mr X skrattade så att han nästan kissade på sig när jag påpekade min romantiska läggning. Tro mig, du är inte romantisk! Är jag visst det. Men jag är expert på att dölja det. Enligt fejan så är jag staden Paris och med dessa starka bevis i ryggen gick jag vidare till nästa test, vilken karaktär i sex and the city är du? Samantha. 1-1 i matchen mellan romantikern och den lyckliga slampan.

Hur som helst så ska jag fira denna trots allt hittepå högtid med att plugga hemma och dricka massa te och ikväll ska jag vara barnvakt åt Grodan. Jag är nämligen inte bara romantiker, jag är även snäll och värnar om romantiken i andras liv. Och så slipper jag sitta ensam hemma när alla andra är ute och sörplar ostron och dricker champagne(okej det känner jag ingen som ska göra), jag får hänga med världens sötaste unge istället.

Inga kommentarer: