onsdag 8 oktober 2008

Sent ska syndaren straffas

I dag har jag fuskat till mig en ledig dag genom att ljuga pa jobbet och saga att vi ska aka till staden dar begravningen ska hallas redan i dag. Det ar inte sant. Vi ska aka klockan fem imorgon bitti. *Kollar tungan i spegeln, den ar inte svart*

Jag anvander dagen till att dricka kaffe pa altanen. I dag ar det sol enligt devisen efter regn kommer sol, eller snarare efter storm kommer sol. Men mest anvander jag den tillfuskade lediga dagen till att soka efter ett riktigt jobb. Ett som betalar okej, inte ger mig ryggont eller angest. Garna ett som jag langtar till nar jag inte ar dar (pa riktigt sa kande jag med tidningen i somras). Och sa kanner jag mig lite som att jag ljuger i mitt CV fast jag inte gor det *kollar tungan igen*

Senare ska vi hamta nycklarna till lagenheten. Tur, eftersom min nya hobby ar att kopa mobler pa internet. Och jag bor ju ha nagonstans att stalla dem.

Inga kommentarer: