måndag 10 maj 2010

Och varför är det så kallt i Sverige? Ringer vädergudarna och påminner om att det är maj juh!

Jag tyckte att jag körde ett smart trick när jag packade min resväska: fylla upp den så mycket att det inte finns plats för någon shopping. Ekonomiskt och häftigt. I går fick jag typ hundra bättre begagnade plagg till Trollet. Så nu är det nog ny större resväska som gäller eller så får jag fara land och rike runt med resväska, barnvagn, ryggsäck, skötväska och massa plastpåsar. Snygg look.

I dag måste jag nog ha en paus från att träffa vänner och bekanta. Har fikat för kanske en halv miljon under helgen och haft konstant kaffedarr. Och jag är ovan att vara så social, brukar ju mest sitta hemma och göra allt för att roa Trollet. Inte springa från fikadejt till fikadejt *ovan lattemorsa*. Mina vänner ger massa energi men ändå känner jag mig helt slut, kan också ha något att göra med Trollets nya vakna klockan fem på morgonen-trick. Eller med att min kropp förbrukar all energi på att hålla mig varm när jag går runt och ser löjlig ut i min tunna kavaj.

Inga kommentarer: