söndag 24 oktober 2010

Herregud vad jag har vilat. Ändå har jag också hunnit klämma in två biobesök, middag på koreansk restaurang, slösurfat en massa, två öl, ett glas vin, tusen teveprogram, städat, läst ut en bra bok, handlat, fixat picknick-mat till i morgon och hunnit tänka efter en massa. Och skypat med min brorson, alltså han är så jäkla gullig att jag exploderar av kärlek. Att det går att vara inte ens riktigt två och så himla smart och vältalig. Och gullig, sa jag det?

Måste haft oceaner av tid innan Trollet.

Som sagt, jag har tänkt. Tror inte att jag sett hur mycket jag behövde trycka på paus-knappen. Nu måste det bli ordning på torpet. Trollet ska sova! Jag ska sluta vara galen och överkontrollerande. Jag ska se till att ha mer sån där så kallad egentid. Och om jag känner mig helt slut ska jag inte vara blyg för att rota fram ersättning ur skåpen.

Så i morgon trycker vi på play igen. Ny säsong, samma program typ.

ps. fast alltså det är lite jobbigt att tänka att jag ska sluta vara ett kontrollfreak angående Trollet när jag pratar med J och hans utvärdering av sin tid med Trollet utan mig är att hon bara ska få sova en gång på dagen, måste äta mycket mer(typ fiskpinnar och spaghetti på burk) och stanna uppe till assent på kvällen så att hon är skittrött och somnar på soffan. Mitt inre bara skriker....RUTINER.....
ps2. jag tror att det är Trollets farfar som har kommit med alla de här tipsen, jag ba ptju bara för att han har tio ungar så vet han väl inte bättre än mig heller.

Inga kommentarer: