torsdag 25 augusti 2011

Skärpning

En sak som jag avskyr med mig själv, jag tror alltid att det är jag som gjort något fel. Jag fick en lönespecifikation till mejlen häromdagen. Och beloppet var flera tusen för lite. Och trots att jag ska ha betalt per ord så blev jag då sådär att ja, ja de tyckte kanske att jag gjort ett dåligt jobb och gav mig mindre. Eeeh, hallå, såklart inte. Jo, de kan ju ha tyckt det men de kan ju inte bara ge mig mindre betalt för det. Speciellt inte utan att prata med mig om det. Men då blir jag sådär som jag avskyr; att jag bara vill strunta i det. Trots att jag vet att det säkert bara är ett misstag som enkelt kan rättas till med hjälp av ett snabbt mejl. Och att det är pengar som jag jobbat för.

Så fel att vara så mesig. Måste sluta att vara tolv år.

Inga kommentarer: