tisdag 27 februari 2007

Att handla är att existera

Bion var utsåld. Vilken besvikelse. Hade redan handlat mina favvosnacks torkade äpplen och mandlar med choklad och kanel. Såg fram emot att sitta ensam i biomörkret med några få andra lösa människor som inte hade något bättre för sig vid tvåtiden en måndag. Men det var tydligen allt för många som inte hade något bättre för sig.

Istället åkte jag hem till pappa och fixade en gigantiska latte, hetsåt mitt tänkta biogodis och pluggade. Så jag var duktig i alla fall även om det var ofrivilligt. Pappas girlfriend hade lämnat en påse med kläder åt mig att botanisera bland. Att jag är en fattig student innebär inte att jag vill ha vilka korta, färgglada t-shirtar eller utsvängda jeans som helst. Men eftersom jag gett mig själv shoppingförbud tills vidare(brutit under helgen för inköp av en lovely bronze/brun plånbok men det gills inte eftersom den införhandlades med hjälp av presentkort) tog jag ändå en tröja som faktiskt var rätt fin, lite crazy grön mönstrad samt även en brutalful ljusblå linneskjorta som kommer att vara praktisk i Indien i sommar. Jag ser alltid ut som bajs när jag reser, blandning av hippie, rejvare och halvsportig.
Saker som får mig att fundera på att bryta shoppingförbudet; billig söt blommig blus från Indiska, underbar påfågelklänning från Monki om den går att hitta i mindre storlek, finaste leopardflatsen från Topshop och underbara £6 ballerinas från Primark under stundande Skottland tripp. Ah, vad är väl människan utan drömmar.

Har oroskänslor i hela kroppen. Känner på mig att något illa kommer att hända snart. Att jag kommer att få riktigt dåliga nyheter.

Inga kommentarer: