fredag 23 februari 2007

Da Angst

Jag har varit väldigt pepp över NY biljetterna hela dagen. Jag har även förlorat ett av mina jobb tror jag. Vilket är skönt, för det har varit en konstant ångest och jobbighet förknippat med det från första stund. Men ångest eftersom jag ständigt lever över mina tillgångar och nu får betydligt mindre pengar varje månad plus att det varit lättförtjänade pengar. Well, får försöka ta lite mer skift på det andra jobbet.

Skrev klart hemtentan till slut, 31 h före deadline. Chockerad märkte jag att jag verkligen inte brydde mig, måste varit första gången sen jag började skolan för tjugo år sedan som den där läskiga prestationsångestkänslan inte översvämmade mig. Det var typ grundkurs nivå på min text och jag skickade in den ändå. Det sjuka med högskolan är att det blir G vilken skit jag än lämnar in. Och då kanske incitamentet till att bry sig försvinner. Om jag behövde oroa mig för att få U, då skulle jag tvinga mig själv lite mer. Där ligger problemet i att högskolor och universitet får pengar för hur många poäng eleverna tar. Nån slags press ligger på lärarna att godkänna så många som möjligt = mer pengar till ämnet.

Inga kommentarer: