måndag 5 mars 2007

Sova snart måste

Åh jag kan inte sova. I hela mitt liv har det varit en av de saker jag tyckt bäst om med mig själv. Att bara jag snuddar vid kudden är min hjärna programmerad till sömn. Nu är bara min hjärna fylld av ludd hela tiden. Kan inte formulera mig. Inte tänka klart. Och dyselexi och afasi tycks jag med ha drabbats av. Och inte sova. Försöker somna med hjälp av Jenny Jägerfelds Hål i huvudet som slank ner i korgen i matbutiken efter jobbet. När jag hade på känn att det skulle bli ännu en sömnlös natt. Då en lättsmält struntbok passar bättre än all annan litteratur som ligger och väntar på mig. Trots att jag fick sol idag och allt kändes bättre när vännen höll min hand och sa att det skulle bli bra. Och jag lovade mig själv och henne några lugna dagar och inga fler extrapass på jobbet. Och en sovmorgon eller två. Trots det så ligger jag här och göra listor i huvudet. På hur mycket jag ska hinna med. Ställer klockan till tidigt.

Inga kommentarer: