onsdag 9 maj 2007

J - the return III

People like us vi är inte sådana som vill sätta ner rötter eller byta ringar eller lova någonting alls. Vi kan inte offra oss för någon annan eller anpassa oss. Vi vill bara flyta och ha flytande gränser och sväva och vara svävande på orden och behålla tron om att gräset är grönare på andra sidan. Jag och J är lika samma. Här och nu är perfekt. I morgon är en helt annan dag. Vi kan inte flyta tillsammans för vi vet aldrig vart strömmen tar oss men det är nog inte åt samma håll. Här och nu är perfekt i samma strömvirvel. Och vi vill tusen saker samtidigt och kan inget lova varandra. Inga klara mål eftersom vi är sådana som flyter men så mycket som ska upplevas och ses och uppnås under ett enda liv. Och äventyret är den största och första kärleken för båda.
People like us vi är sådana som är fega och rädda och inget vågar. Som skickligt väjer för att aldrig kunna trampas på. Aldrig öppna ett hjärta. Eller ge mer än vad man får. Vi kramar och pussar hejdå. Jag ler stort och skickar en slängkyss när han försvinner. Här ska det inte gråtas.
Och ändå sitter jag här nu och känner mig så jävla ensam.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så vackert du textmålar! Det känns ända in i själen.

Anonym sa...

oj.. nar blir nasta gang?

Haren sa...

Maza: Tack. Textmålar det var ju väldigt flott sagt.

Carina: Den som lever får se. Vi bestämde inget innan han åkte. Men han ringde fem timmar efter han landat en pluttig flygtimma bort och saknade och var ledsen och ville betala för att fattig jag skulle komma snart.

Å sa...

People like us får ändra sig, får välja något annat som första kärlek, får älska varandra.

Kram haren, jag tänker på dig.

Jenny sa...

What? Är det så han ser ut? Jag drömde om er och då hade han lockigt, ljusbrunt hår.

All kärlek till dig.