måndag 28 maj 2007

Om saknad

Ledsna känslan när någon åker. En av dom bästa från ett annat liv var här i helgen. Allt ska ske i koncentrerat långhelgsformat. Det ska pratas om allt som hänt när vi inte setts, allt som hände då, allt vad som händer med alla dom som var en del av då, fikas, shoppas, visas turistsaker, drickas uteserveringsöl, drickas mer uteserveringsöl med en utsikt, gås på konserter, dansas, drickas vodka, ges hångelerbjudande, drickas rödvin, ätas på restaurang, dras visakort om och om utan att ha betalat räkningar innan, promeneras hem från nattbussar barfota med glasfötter, shoppas mera, gås på marknad, pratas. Sen var det slut och hon åkte med en flygbuss och jag önskar som vanligt att vi sågs oftare, helst hela tiden. Jag och alla dom från då.

7 kommentarer:

Å sa...

Det finns inget så underbart som gamla vänner...

Anonym sa...

uteserveringsöl vid utsikten är fint, uteserveringsöl vid fina utsikten med gamma vän är finfint!

Haren sa...

Jag är lite trött på långdistansförhållande med man, långdistansförhållande med vänner. Så mycket telefon och mail så lite liv. Funderar på att bygga en egen by dit alla fina kommer att tvångsförflyttas. Trots den militära tonen ska det så klart bli en urmysig kärleksby.

Anonym sa...

haren; jag har tänkt i samma banor, om alla fina runt om i världen kan bo på en och samma plats. Då skulle det bli mycket liv och lite telefon och mail! Det gäller bara att samsas om plats, om man inte använder sig av din tvångsförflyttningsmetod förstås. Jag hoppas att harens by kommer att vara nära min, för jag skall upprätta sådana hära syskon-relationer mellan byarna som "vanliga städer har".

Haren sa...

erik: Dom skulle kunna ha syskonvänliga namn också, våra byarm, och idka byteshandel med varandra. Min by ska odla grönsaker och blommor. Så den måste ligga i odlingsvänligt klimat.

Anonym sa...

haren: Min by skall ha höga hus som bilar åker snabbt emellan och under gatorna som bilarna åker snabbt på skall det finnas tunnelbana. Nu kanske inte de fina i min by behöver ett så här utbyggt transportsystem men det är viktigt att det finns där. Nu till det svåra. Jag anar att de höga husen i min by skymmer den nödvändiga solen för dina grönsaker och blommor och skickar avgaser från bilarna om vinden ligger på åt din bys håll. Det måste gå att lösa det här, för min by vill byta till sig din bys ekologiska grönsaker utan att de transporteras för långt och släpper ut mycket avgaser!

Namn? Namn som liksom går in i varandra eller som börjar på samma bokstav?

Haren sa...

erik: min by får ligga på landet utanför din stad. Samma bokstav ska det vara. Själv har jag alltid varit svag för bokstaven L av ingen speciell anledning.