fredag 31 augusti 2007

Allt är så yrt

Jag är så outsägligt ledsen och trött. Aldrig hinner jag landa från Indien. Tallinn, Pärnu, Paide, Bästisbesök, sista terminen i skolan med sparkimagenstart kommer imellan. Bästis åker och det är gråt. När ses vi igen? Hela mitt liv handlar om när ses vi igen med olika människor? Eller så handlar det om när det börjar. Allt jag vill är att sova. Sova. Sluta röka, det vill jag med. Mina fingrar dom har blivit gula, precis som om jag vore gammal. Fast det kanske är det jag blivit. Gula nikotinfingrar. Men inte gammal nog att uppträda som en vuxen och ansvarsfull människa, hela helgen hade jag oskyddat sex och nu har jag panik. Jag packar sommarklänningar och såndär kräm som ska skydda mig mot hudcancer om jag inte redan har lungcancer. Jag ska till Montenegro och vila. Böcker jag måste läsa böcker en hel vecka. Vilka? Berätta för mig för jag kan inte göra några val just nu. Göra slut? Flytta? Sallad eller potatis?

1 kommentar:

egoistiska egon sa...

landar man någonsin? så jävla ofta jag bara vill ha en pausknapp.