onsdag 2 januari 2008

Nyårsafton 2008 får en trea på en skala mellan ett och fem

Dom skrotar Köpenhamn idéen och festen blir som planerat i Industristaden. Men ingenting går ju som man planerat. Vi kollar mataffärens öppettider på nätet, nyårsafton öppet till 22. Gött. Dricker rödvin, sminkar, pratar ikapp. 18.05 springer vi till mataffären för att hinna handla och laga mat innan gästerna kommer vid 19.30. Tidsoptimist javisst. Affären är stängd!

Därför anländer gästerna 19.30 till lukten av världens största beställning av thai takeaway och mig och L simmiga av billigt öl från thairestaurangen. Time better spent then cooking ler vi. Gästerna ser lite förvånade ut. Dom hade förväntat sig traditionell tre rätters meny.

Folk blir fulla. Hångel i hörn. Hemligheter berättade. Saknar J. J ringer. Jag ringer J. GOTT NYTT ÅR! Raketer. Äkta champagne istället för fulbubbel. Fast tonårshalsar från stora flaskor och sjunger frälsislåtar utanför Frälsningsarmén på väg till eftertolv festen. Dricka mera. Ringa J och säga att måste måste vara ihop alltid. Han lovar! We should get married this year! Tror inte han menar att fria men jag säger att klart vi ska gifta oss!

Vaknar med trasig vänsterarm och Ls ben på mitt. Året får börja med gammal sorglig Weeping Willows av någon sorglig anledning. Sen ringer J. Han kommer inte ihåg något från gårdagen, konstaterar bara att han har spy på sina skor och har skrapat sönder höger arm och ben. Jag påminner inte om att vi ska gifta oss. Men sen säger han att vi ska vara ihop alltid och det duger bra det med liksom.

Inga kommentarer: