torsdag 5 juni 2008

Google this google that och lite pricerunner

Nu har jag bokat biljett. Om exakt 80 dagar är jag tillbaka i Nya Zealand. Det är skitlänge. Kollar på försäkringar, för det måste jag ha säger min mamma. Den billigaste kostar cirka 3500 för ett år. Jag är snål och vill strunta i det, för jag är ju ändå aldrig sjuk, fast det är ju synd om mamma om jag dör och ingen har råd att flyga hem mig. Fast det är ju nu jag ska bli vuxen och ansvarig och ha pengar på sparkontot till sånt här. Hell jag har till och med pratat med Skatteverket idag om hur jag ska göra för att starta mitt eget företag. Företagare.. Då måste man fylla massor med papper och fakturor och hålla reda på vilka pengar som tillhör företaget och vilka som tillhör mig och massa saker som gör mig stressad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å, läskigt, men framför allt spännande!! Är det en enkelbiljett du har nu?

egoistiska egon sa...

klysha: det går fort. svensk sommar osv. men försäkring kan vara en bra grej. man vet aldrig.

Haren sa...

Underlandet: ja enkelbiljett in i framtiden.

egon: du har rätt, sommaren kommer att försvinna och försäkring är bra att ha!