söndag 23 november 2008

Julafton

Pa jobbet har arets forsta julfest agt rum idag. Alla gasterna hade pa sig sadana dar tokiga papperhattar som de har i Storbrittanien med.

Nar jag var 19 ar och bodde i London stannade jag dar over jul. Det fanns val olika anledningar till det men mest for att jag inte hade nagra pengar att aka hem for och allra mest for att min lillebror dott fyra manader tidigare och avstandet var min skold. Sa det var jag, Bastisen och alskade S som hade en alldeles egen jul. Mr X hade lamnat London och mig i ovisshet fyra dagar innan.

Vi bytte julklappar och lagade mat en halv dag. Sen drack vi ol. Och vin. Och sprit. Sen gick vi pa pub och bar och klubb, dar alla hade pappershattar. Vaknade pa juldagen i duschen. Tydligen hade jag spytt pa nattbussen och vi hade blivit avkastade. Tillsammans hade vi 17 telefonnummer i fickor. Ett vad?

Pa juldagen sag vi sju filmer och at rester. Och jag tror att vi alla langtade hem. Att vi i hemlighet spottade lite pa den dar friheten och vuxenheten. Att kunna gora vad vi vill. Full som en kastrull pa sjalvaste julafton.

Inga kommentarer: