torsdag 6 november 2008

Lingonsylt

Hemlangtan och andra saker, sadana jag inte kan beratta for nagon, inte ens bloggen, har lett till tandgnissel, sarade kanslor och skakiga roster. Men det loser sig och nar han ser pa mig sa gor det ont i hjartat, som det gor nar jag har sarat.

Men hemlangtan ar dampad. Lite. Tack vare min framtida svarfar som sag hjartat vid fotknolarna och tog med mig till det svenskaste av allt svenskt i Sydney, IKEA. Med mig hem har jag en arsforbrukning av marabou, knackebrod, lingonsylt, julmust och juleskum. Nu har jag lingonsylt kring hjartat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Maila din adress till mig så ska du få lite till svenskhet!

Puss!

Haren sa...

Nu blev jag typ rord! Vad gullig du ar fina A. puss right back

Anonym sa...

Å hurra för IKEA, alla utlandssvenskars räddning! (Och bu för att IKEA inte finns på min kontinent)