tisdag 30 december 2008

Hej och valkommen 2009

Jag tar efter Jenny och Underlandet. Har ar mitt bokslut.

2008. Jag gillade dig ratt mycket. Men det kanns ratt passande att det ar dags att bryta upp nu. Ut med det gamla och in med det nya som man sager. Fast en del av det gamla vill jag ha kvar tack.

Egentligen visste jag det redan i slutet av 2007 (och anade det redan i juni 2006) men 2008 visste jag sakertsakert, sa dar att det inte gar att peta pa och hitta oro under, att J var det finaste jag hittat under alla dessa oroliga vandringar mellan olika punkter pa kartor. Lange leve karleken!

Jag flyttade till Nya Zeeland och ar hemma med stranderna, himlen och blommorna har.

Fardigutbildad, antligen.

Det enda som var riktigt trist med 2008 var att lamna mina vanner i Sverige. Och kanske sommaren i Industristaden med ett fantastiskt roligt jobb men med ensamma tv-natter och ledsna ogon. Men pa det stora hela behandlade du mig milt utan katastrofer och dod for de allra narmsta, sa tack for det 2008.

2009. Jag onskar mig att fa fortsatta vara lycklig. Du kanner mig ju inte an men jag lovar, det har varit en lang resa for att bli det, lycklig, och jag vill sa garna halla fast i den kanslan lite till.

For ovrigt sa planerar jag att ta korkort tio ar forsent, spara pengar, skaffa ett jobb som ar for mig, resa till vackra platser, fria till J, att fortsatta forsoka lara mig att dricka med matta (eller inte alls?), kopa manga nya klanningar, ta spanskalektioner (for hur mycket tid kan man egentligen spendera med att forsoka lara sig ett sprak utan att faktiskt lara sig det innan man struntar i det?), lara mig mer maori, att traffa min brorsson for forsta gangen och kanske eventuellt, for att det sager jag varje ar, forsoka bli lite mindre dallrig och lite mer stark. Men om jag gor halften av detta sa vet jag att du hjalpt mig en bit pa vagen 2009, sa tack pa forhand.

Inga kommentarer: