tisdag 20 januari 2009

Me llamo Haren. Soy de Suecia. Tengo 28 anos.

Idag ar det dags for min forsta spanskalektion. Jag ar lite nervos. Har anmalt mig till en fortsattningskurs. Anskyr ju att inte vara bast men spanska ar faktiskt nagot som jag verkar vara samst pa. Har last spanska i fyra ar i skolan, fyra manader heltid i Spanien och rest runt i Sydamerika. Logiken sager ju att jag borde kunna hyfsad spanska men nej, ack sa nej.

Bankdirektorn ska ocksa ga pa kursen. Han har bott i Spanien i ett ar och kan inte heller prata spanska. Och han ar typ min smartaste van. Sa nu latsas jag lite som att det har ar en defekt vi oerhort intelligenta manniskor har, en lite defekt del av hjarnan, spanskadelen.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Här har du ännu en som borde kunna spanska!

Anonym sa...

Det kommer att ga finemang! Sen kan du resa bort och hälsa pa mig och använda dina nya kunskaper!

Haren sa...

Jag var oerhort dalig men som tur var fanns det de som var samre. Men jag kanner mig pepp pa att alla dessa verbformer och strunt som jag kan nagonstans i bakhuvudet kommer att hitta ut.
Och Underlandet det ar inte omojligt, jag har alltid velat resa till det landet som jag tror ar Underlandet. Sa se det som ett hot!

Anonym sa...

Colombia...
Jag ser det som ett löfte! :)