tisdag 6 januari 2009

The vardag

I gar var jag och J pa banken for att oppna ett gemensamt konto for rakningar och ett gemensamt sparkonto. Men mest for att de nya zeelandska immigrationsmyndigheterna tycker att det ar ett tecken pa att man lever i ett seriost parforhallande.

Tjejen som hjalpte oss pep Oh my god that is so cute, you guys are getting married, varvid min pojkvan sag jatteskramd ut och sa eeeehhh well no, not yet anyway hehehehe. Om det bara ar gift folk och fa som har gemensamma bankkonton sa hoppas jag att immigrationsmyndigheterna tar oss pa storsta allvar.

Nu ska jag skutta till jobbet. Lagom kul att vara tillbaka igar efter tva veckors semester och motas av en fullbokad restaurang. Ursakta men ar det inte finanskris och just efter jul och nyar? Folk ska inte ha nagra pengar nu juh!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Stolte mannen och jag funderar också på att göra det, förbannat vuxet! Vi bråkar lite om vilken bank vi ska välja, tror mest det är en undanflykt för att kunna skjuta lite på det.

Haren sa...

Mycket vuxet. Nu funderar jag dock nastan pa att byta bank efter att ha serverat alla toppcheferna for min bank, vilka spenderade en hel mandagseftermiddag med att drick osannolika mangder med vin och bli fantastiskt berusade. Jag har inget generellt emot manniskor som blir fantastiskt berusade pa mandagseftermiddagar. Bara de som ska vara pa jobbet och vakta mina pengar.