tisdag 12 maj 2009

den tunna rosa linjen

Assa gu jag har debatterat med mig sjalv om jag ska beratta om detta pa bloggen eftersom atminstone tre riktiga manniskor som jag har riktigt relationer med kanske laser detta. Men skitsamma.

So here we go. For tva veckor sen fick jag inte alls mens som jag trodde forst. Sa jag kissade pa tre sadana dar stickor och alla hade tva rosa linjer. Overklighetskanslan nummer ett. Idag har jag varit hos min lakare och hon var jattesnall och sag nog pa mig att jag inte vet nagot om att vara ett preggo. Nu har jag fatt en gigantisk informationsbok ocksa innehallande reklam, typ prover av kramer mot bristningar. *dor lite och undrar om det betyder att jag ska fa bristningar*. Sen fick jag en mycket lang lista med barnmorskor som jag tydligen sjalv ska ringa runt och intervjua for att valja en som jag har fortroende for. Tur att jag har en journalistutbildning i bakfickan. *tanker ut viktiga fragor* Kan jag inte bara valja den som ar narmast till min fuktiga lagenhet?

Om allt gar som det ska och jag inte ar den dar femtedelen som far missfall ska jag och J fa ett pyttelitet barn (fatta!) alldeles i borjan av januari.

9 kommentarer:

Underlandet sa...

Oj! Vilka nyheter!

Helt fantastiskt enligt mig! Får man säga grattis?

Å sa...

ÅH! Grattis Grattis Grattis!!!

SARA sa...

men guuuud, STORT GRATTIS! så himla roligt! jag håller tummarna för att allt går som det ska.

Anonym sa...

Härligt, grattis!

/Li

egoistiska egon sa...

men OJOJ OJ OJ GRATTIS!!!

Sara sa...

Nej men! Så otroligt, helt fantastiskt, elefantligt, makalöst roligt1 GRATTIS!!!!!!!

Jenny sa...

OH MY HOLY FUCKING GOD! Guuuuuuuud vad glad jag blir! Allra, allra finaste du! Jag blir faktiskt lite gråtig här (jag har druckit vin). Kram!

Haren sa...

Guuu vad gulliga ni ar! Blir lite lipig nu faktiskt. puss

Helen sa...

Åh, grattis!

(Vet inte om jag har kommenterat här förut, men jag brukar i alla fall läsa.)