torsdag 1 oktober 2009

Bestammeri

Jag och J har namnbrak. Eller ja svart att komma overens i alla fall. Helt enkelt tycker vi bada att just vi har ratt att bestamma namnet pa den blivande avkomman. Jag med den enkla matematiken att om jag maste vara med barn OCH foda fram ungen sa ar det minsta jag kan fa som beloning ratten att bestamma namnet. Men J tycker tvartom att eftersom det ar han som ar barnets far sa ar det hans beloning, ratten att bestamma namnet. Vi bade erbjuder storstilat den andra ratten till nasta barns namngivning.

Men i slutandan sa kanns det som att vi maste komma overens. Jag bjuder er en lista med forslag fran bada forhandlingsparter i blandad form utan att avsloja vad jag hejjar pa och vad J hejjar pa och sa far ni saga vad som ar fint. OK?

Astrid, Ingrid, Nicco, Hannah, Hilda, Chloe.

ps. Det har paminner vagt om nar jag foddes och min far berattade for alla att jag hette Josefina och min mor att jag hette Malin. Det funkade ju inte sa till slut fick jag heta Harennamnet som en kompromiss.

7 kommentarer:

Å sa...

Jag röstar på Hilda.

SARA sa...

jag röstar på nicco, ingrid eller hannah.

Jenny sa...

Åh, vad svårt när man inte kan kompromissa! Stolte mannen och jag har en del namn som en av oss sagt bestämt nej till trots att den andra älskar dem. Som Svante. Hans favvonamn. Har jag sagt nej till (mest för att han sa nej till mitt favvo, som jag redan glömt vad det var).

Jag hejar på Hilda jag med.

Jenny sa...

Jag hejar på Hilda även om det blir en kille!

Underlandet sa...

Jag hejar helt klart pa Astrid, Ingrid och Hilda (är mycket svag för sekelskiftesnamn...)

anna sa...

Stryk Nicco, Helena. Nej, Nicco fr bebben inte heta. Alla andra är fina även om Chloe känns lite, ehm, americano. Hannah är ju vackert både på svenska och på engelska!

Haren sa...

Jaha men da kanns det ju som att Hilda leder rostrakningen. Och det ar nog ratt bra for det ar vart enda gemensamma namn.

Anna:Chloe ar ju inte mitt forslag kan jag avsloja!