måndag 12 oktober 2009

Jisses min mormor vann mer an sex miljoner och kan nu titulera sig mangmiljonar. Flott sa. Men oj vad konstiga folk ar vad det galler pengar och andras pengar.

Jag har alltid tyckt att det har med arv och sant tar fram det varsta i manniskor. Girigheten och mycket vill ha mer, eller i alla fall mer an den dar odugligen som var din gamla mammas nya mans son. Jag vill mycket hellre att mina foraldrar ska branna varenda krona de har och salja varenda tillgang och ha en helt kicking alderdom, an vad jag vill att de ska ge mig ett arv. Deras pengar ar deras pengar och absolut inte mina. Mina farforaldrar alskar att prata om vem som ska arva vad och fraga vad jag vill arva och sa. Vilket alltid gor mig asobekvam. Antagligen mest for att jag inte vill att de ska do. Nagonsin. Men mest stor jag mig pa att jag vet att de haller i sina pengar sa att det ska finnas ett arv.

Men skit i arv nu. Folk ar skitkonstiga nar det galler vunna pengar ocksa. Precis varenda en av de fa personer jag berattat den anda mycket roliga och trevliga nyheten att min mormor blivit rik pa aldre dagar har sagt nat i stil med "men shit nu maste hon ju ge dig massa pengar". Eh na! Hon har vunnit pengar, inte nagon av hennes barn eller barnbarn. Oj herregud jag vill nog till och med pasta att jag innerligt hoppas att min mormor inte ger bort en enda krona till nagon i slakten, da hon aldrig nagonsin varit kand for att vara klassiskt rattvis. Om hon har lust att kopa nat skitdyrt i fodelsedagspresent till ett barnbarn gor hon det for att sedan ge ett annat barnbarn ett harspanne typ. Kan ni ens tanka er de sura minerna om nagon fick en miljon och nagon annan en femtiolapp.

1 kommentar:

Carina sa...

fasen vad tufft!! go mormor!!! hoppas verkligen att hon/dom unnar sig att leva gott och njuta av livet for fulla muggar!!