måndag 26 oktober 2009

Liverapport från ett kontor

Vad jag vet började Js semester i fredags. Konstigt då att han har jobbat lördag och söndag. Och i detta nu ligger jag på en soffa på hans kontor som han håller på att städa ur. Som belöning för att jag inte hjälper till någonting har han lovat att bjuda på belgiska våfflor efteråt.

Och visst imorgon då när vi ska åka till dendäringa stugan som jag längtat till då måste han visst bara iväg på morgonen och göra något i några timmar för nästa jobb.

Och så var det visst det där med den där kursen som vi ska gå på inför förlossningen som börjar om en vecka. Där vi ska få lära oss massa viktiga saker kanske. (i informationspappren som jag tog fram häromdagen för första gången sen i juni står det att vi ska ha på oss bekväma kläder och ta med oss en kudde, eftersom vi ska öva ställningar inför födseln!). Men nu säger J att han inte kan följa med eftersom han ju såklart inte kan kan gå från sitt jäkla jobb. *Muttrar för mig själv att jag kan ju hålla min låtsaskompis i handen när jag låtsasföder barn och känner hur alla par kommer att titta menande på mig och tro att det är synd om mig eller nåt*.

Inga kommentarer: