lördag 21 november 2009

Ett nej tack! Nästa! Nästa!

Huset luktade död hund tyckte jag. Hade goth känsla tyckte J. Vi ville inte flytta in.

I morgon gör vi ett nytt försök med ett radhus med jättestor uteplats.

Här betalas hyran veckovis, vilket är lite finurligt för det gör att jag tycker att något är rätt billigt. Men sen räknar jag om det till svenska pengar och vad det blir i månadshyra. Och då blir jag lite yr när jag inser att jag verkar tycka att det är helt okej att hyra en pytteliten trea med taskig standard för motsvarande 7 500 kronor i månaden.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Jag äääääääälskar att läsa om ditt liv där långt borta!

Haren sa...

Men vad du är gölli!

Emma sa...

Haren, sju och fem för en trea låter som rena fyndet! Här i London pröjsar vi tio lakan för en fuktig tvårummare i en halvtaskig stadsdel. Fast det är förstås billigare att åka till Sverige på semester!

Haren sa...

London ar ju extremt dyrt oxa. Alldeles for! En dag onskar jag dock att jag bor dar och da inte i en fuktig tvarummare helst. Om man inte vuxit upp med svensk standard hade man sakert haft mindre krav...