tisdag 3 november 2009

Första gången

Första föräldraförberedelseträffen ur världen. Vi kan dela in det i plus och minus.

Plustecken för
- att de andra paren var avslappnade och roliga.
- att jag inte behövde ligga på golvet och öva på en enda ställning.
- att jag hade den överlägset minsta magen av alla trots att jag var näst mest gravid, fick mig att känna mig mycket mallig av outgrundlig anledning, medan jag tror att alla andra var jättestolta över sina stora magar.

Minustecken för
- allt läskigt prat om utdragna födslar.
- att vi när vi gick en rundtur i huset såg en kvinna som mitt i förlossningen var tvungen att flyttas till sjukhus och hon såg inte direkt ut att må skitbra.
- Att det bara finns två förlossningssalar där vi ska föda och att jag nu tror att jag kommer föda barn i korridoren typ.

Inga kommentarer: