lördag 14 november 2009

Gla' som en lärka

Nya Zeeland är i VM nästa sommar, eller ja vinter här då om rätt ska vara rätt. Jag är görglad, mycket gladare än de flesta nya zeeländare tror jag. Jag jobbade under play off matchen i kväll och sprang in och ut för att försöka få med mig så många snuttar som möjligt. Vid ett tillfälle kom en man och berättade att tjohoo målvakten hade räddat en sån där jättenära frispark. Straff visade det sig att han menade. Typ så mycket kan det genomsnittliga nya zeeländaren om fotboll. Men rugby som har ungefär 1295474 gånger så många regler, det förstår alla.

*firar med en alkoholfri öl*

ps. att det kommer att gå åt den berömda skogen för Nya Zeeland är jag helt säker på men åtminstone så kanske det blir lite partystämning kring VM nu.

Inga kommentarer: