onsdag 3 mars 2010

Vill nu tack!

Jag har aldrig haft några egentliga intressen mer än öl, böcker och resor. Och nu känns det som att jag gett upp även dessa. Läser bara lättlästa skitböcker. Tycker att öl smakar märkligt. Och resa? 2009 var året då jag stannade i ett och samma land hela året. Så har kan vi bara inte ha det. Så nu jäklar börjar jag drömma, köpa guideböcker, googlar och letar flygbiljetter. Till Sverige ska jag ju redan och det ska bli ljuvligt. Men inte ljuvligt som i nyhetens behag, utan ljuvligt som i mammor, pappor, bröder, släkt och vänner. Ljuvligt som i Pocketshop och HM. Men jag tänkte att jag måste bryta av detta med nåt nytt. Någonstans i Europa där jag inte varit. Som Marseilles. Någon som varit där? Eller tipsa om vad som helst men det får inte vara Paris, London, Madrid, Barcelona, Berlin, Edinburgh eller Oslo. Inte för att jag inte gillar dessa städer men jag har redan återvänt till var och en av dem allt för många gånger.

Och vi har bestämt oss att det blir Asien för den där shitvifyllertrettio-resan. Vi har ungefär kommit överens om att fyra till sex veckor vill vi vara borta. Jag vill åka till Filippinerna. J vill åka till Laos och Kambodja. Mest vill jag till Filippinerna för att jag inte varit där. Indonesien är det enda landet jag någonsin varit i som jag just där och då avskydde. Kanske borde vi därför åka dit. Någon som kan tipsa om ett Indonesien som är bäst?

6 kommentarer:

Jenny sa...

Min favvo i Europa är norra Italien. Men det kan vara för att jag var så djävla nykär när jag var där.

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Emma sa...

Ha ha, vi är rätt lika på den punkten Haren - inga hobbies förutom de du nämnde. Men sen jag fick Freya kan jag inte ens läsa skitböcker utan bara skvallertidningar, snäppet värre va? Den enda alkohol jag är sugen på är glögg - inte så coolt det heller. Drömmer också om resor men har fan inga pengar sen jag slutade jobba, konstigt samband..

Haren sa...

Jenny: jag är rätt sugen på hela Italien. Har bara varit i Milano och Cinque terre.

Emma: Pengar det har jag heller inga. Räknar istället med att J ska bli rik snart.

anydaynow sa...

Håller med Jenny om norra Italien. Och har du inte varit i Rom så åk dit om ni ändå är där. (Rom > Paris i min mening)

Laos överträffade mina förväntningar flera ggr om, så det måste jag rekommendera. Kanske lite knepigt att resa med trollet dock? (Mycket transporter på skumpiga bussar - Kambodja & södra Laos är bättre ur den aspekten.) Har aldrig varit i Filippinerna, men hört mycket gott om det som resmål.

När jag hör Indonesien tänker jag per automatik på Bali & Lombok. Bali är väl vad det är liksom... Charter för Aussies & Kiwis. Var där en månad när jag var 19 och fullkomligt älskade det. Men var 19 som sagt, misstänker att omdömet skulle bli annorlunda om jag drog dit nu.

Tror säkert ni får en fin 30-resa vart ni än åker. Kram!

Haren sa...

Anyday: Tack för tips. Har faktiskt varit i både Kambodja och Laos, dock hade jag kanske förträngt det där med bussarna eller bara hoppats på att det blivit bättre.