söndag 25 april 2010

Biologisk ålder säkert fyrtio plus

Det där med att man blir smal när man ammar... Inte jag i alla fall. Och inte kommer det att bli bättre av fem veckors frossande i svenska godsaker. Om man skulle lova sig själv att efter Sverige då är det jag som börjar träna och håller mig till helgfrosseri.

Det värsta är inte att jag känner mig tjock och ful utan att jag känner så ohälsosam och osund. Det är ju det osunda som ger fulheten, för jag har varit tjock och snygg. Så ja träna. Men jag har såna problem med att hitta rätt träningsform. Hatar gym. Har dålig kordination och känner mig därför efterbliven på alla former av gruppass. Gillar yoga lite. Avskyr att jogga. Gillar att promenera. Kan någon träningkunnig människa svara mig på om det räcker att köra kanske två yogapass i veckan kombinerat med cirka en timmes rask promenad varje dag. Eller måste jag köra en del mer intensiv träning också? Och i så fall nåt förslag på någon rolig träningsform som jag kanske inte provat innan?

ps. är just nu så läskigt otränad att det är myrsteg som gäller!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Jag tycker att din träningsplan låter alldeles fantastisk! Ett tips till promenaderna, om du inte ska ta med dig baby A är ljudbok. Världsbäst, man går liksom ett varv extra.

Emma sa...

Jag har ju också nyss fått barn och upptäckt tjusningen med träningsdvd. Gymet hinner man ändå inte till men man passar på att tjoffa in dvdn när ungen sover, sen slipper man ju se efterbliven ut inför andra :)
Jag har kört "Postnatal Rescue" och "Weightloss pilates for Dummies", köpes på Amazon för billig penning. Pilates gillar du säkert om du gillar yoga och man får förvånansvärt snygg kropp med relativt liten ansträngning.
Lycka till!
Emma

Haren sa...

Ljudbocker ska jag absolut fixa. Och pilates later ju bra, gillar det dar med snygg kropp och relativt liten anstrangning i samma mening!