fredag 25 juni 2010

Men åh. Fick just tillbaka varenda papper aka bevis som jag skickade in förra veckan till den nya zeeländska motsvarigheten till Migrationsverket. För att jag inte hade gjort nån jäkla lungröntgen, slapp den delen av läkarundersökningen förra året då jag var gravid. Läkarundersökningarna är giltiga i två år och jag tänkte inte alls på den behövde kompletteras. Precis vad jag känner för att lägga ut pengar på just nu. Detta innebär även att jag just nu är i Nya Zeeland utan visum eftersom mitt gick ut för två dagar sen. Party life.

Går väl och gör en lungröntgen då.

4 kommentarer:

Underlandet sa...

Lungröntgen?? WTF? Vad ska dom med den till?

Haren sa...

Kolla så att jag inte har tuberkulos tror jag. Inte så väldigt vanligt i Sverige precis...

anydaynow sa...

känns som vi sitter lite i samma båt du och jag just nu. livin' on the edge!

Haren sa...

Blir så störd på att det måste vara så otroligt krångligt. Papper på papper på papper. Jag är ju inte direkt orolig att jag inte ska få något nytt visum, fast det kanske jag borde vara?