fredag 9 juli 2010

Breda höfter och panik

Om två dagar ska vi gå på filmpremiär på antagligen världens tjusigaste biograf. Då måste man vara snygg va? Vad fasiken ska jag ha på mig. Köpa något nytt finns inte på denna jord. Alternativen är att låtsas att jag inte redan haft på mig alla mina lite tjusigare klänning tretton fjorton gånger redan, och att inte låtsas om att de allihop sitter lite för tight över höfterna. Eller att åka hem till någon kompis med breda höfter och prova alla deras klänningar. Om man kan hitta sin kamera kanske man provar alla, fotar, modebloggar och låter folk på internätet rösta. Hittar man inget att ha på sig kan man inte gå på filmpremiär och då kanske ens kille blir kär i nån smal skådespelerska eller c-kändis istället. Och så sitter man här själv med breda höfter och hungrig unge. Eller så kanske man sitter på gatan med hungrig unge eftersom den smala skådespelerskan flyttat in här. Ja, allt detta kan hända om jag inte hittar en klänning.

Inga kommentarer: