onsdag 28 juli 2010

Lär mig kanske lagom till pension

I nästan nästan två år har jag bott i Auckland nu. Det är rätt länge. Så det är nog inte helt orättvist att säga att jag måste vara lite trög eller så. Följande scenario utspelas var och varannan dag: vaknar, solen skiner, sätter på en maskin tvätt. För att sedan bli jätteförvånad när det regnar tio minuter senare. Mäh, det var ju sol alldeles nyss, vad ska jag nu göra med tvätten? Inte äger jag ett paraply heller, trots att det regnar så gott som varje dag under vintern. Istället har jag en konstant småfuktig jacka.

När jag har haft besök säger jag alltid på ett vist och erfaret sätt att jojo i Auckland serru här måste du alltid ha med dig en extra tröja och ett paraply i väskan, för här har vi två tre årstider varje dag. Antal gånger jag har haft med mig en extra tröja eller det där paraplyet som jag inte ens äger i väskan: noll såklart.

1 kommentar:

Colombialiv sa...

Oh, PRECIS samma här i Bogotá! Fast jag kan hänga tvätten inomhus, som tur är. Men det där med att alltid ha med paraply, alltsa. Att man aldrig lär sig.