lördag 24 juli 2010

Stor uttråkad suck

Fick tillbaka mitt pass med nytt visum och allt i morses. Så nu ska jag ta tag i mig själv och fylla i ännu mer papper, beställa tid för läkarundersökning, rota fram fler foton, skriva ut våra första email till varandra, maila folk och tvinga dem att skriva brev som bekräftar att vi är ett par, beställa intyg från polisen på att jag är en ostraffad och fin flicka. Och kopiera papper, massa papper, gemensamma räkningar, hyreskontrakt, Trollets födelsebevis, allt som kan styrka att vi är ett par på riktigt. Sen ska jag finalmente ansöka om mitt permenenta uppehållstillstånd och förhoppningsvis aldrig mer behöva pyssla med den här tråkiga pappersbiten.

4 kommentarer:

CECILIA sa...

Lider med dig, det är så enormt själsdödande att fylla i visumansökningar. Ovärdigt liksom.

Haren sa...

Men ändå en sådan bagatell i avd. lidande, jämfört med att gå och vänta på att få göra nåt så läskigt som att föda barn.

Klara sa...

A vad langtrakigt! Mest bara irriterande att de ber en gora sa mycket meningslost jobb...ni ar ju liksom ihop. punkt. Lycka till!

CECILIA sa...

Sant, jag skulle mycket hellre fylla i 100 visumansökningar om jag slapp föda barn...