torsdag 16 september 2010

Alltså kan det vara så att jag verkligen kommer att få ett körkort i framtiden

Om jag ska betygsätta körlektionen, så var det faktiskt lite kul. Och läraren tyckte att det gick väldigt bra. Kanske för att jag ljög och sa att jag nästan aldrig hade kört bil förrut. Hatar att vara usel på saker.

Han ba du behöver nog bara fyra fem lektioner. Alltså det är omöjligt att förklara hur slappa de är med körkort här. Lite läskigt ändå. Får välja om man vill ta körkort med automat eller manuell. Tar man den lätta utvägen, klart man gör!

5 kommentarer:

Jenny sa...

KOmmer över en sväng och tar körkort tror jag! //Hon som efter tie lektioner har cirka tretti kvar.

Haren sa...

Ja alltså ekonomiskt så går det nog nästan på ett ut. Fast sen måste du ju tyvärr ta ett svenskt körkort efter ett år för att få köra i Sverige. Har en känsla av att detta kommer att bli min anledning nr ett till att inte orka flytta till sverige igen.

Kanske stanna till här på vägen till the US of A? eller hinner du få körkortet innan dess?

Å sa...

Man kan köra upp på automat i Sverige också, men då får man aldrig köra manuell därefter. Det skrivs in i körkortet...

Å sa...

Man kan köra upp på automat i Sverige också, men då får man aldrig köra manuell därefter. Det skrivs in i körkortet...

Colombialiv sa...

Här behövde jag inte ens köra upp. Eller göra teoriprov. Jag bara ringde och sa att jag har ett svenskt körkort, sen måste jag betala och sen är det klart. De vill inte ens se mitt svenska körkort.

Känns ju trafiksäkert.