måndag 20 september 2010

Nääääeeee

Lilla Trollet har varit dundersjuk i två dagar. Det ledde till att jag bar runt brännhet bebis i mina armar, torkade spy och oroade mig på ett sätt som jag aldrig oroat mig i hela mitt liv. Så jag glömde typ bort valet, alltså poströstade gjorde jag för många veckor sedan, men jag glömde bort att oroa mig. Vaknar, kollar valprognoser och vad kan jag göra annat än att gråta. Även om jag alltid drömt boutomlandsdrömmen, så har jag tyckt att Sverige är jäkligt bra också. Nu skäms jag. Men jag behöver ju i alla fall inte bo där de närmsta fyra åren och se Jimmie Åkesson och hans kompisar få lön av svenska folket.

Kan inte ens uttrycka hur övermycket ledsent och argt det känns just nu.

4 kommentarer:

Colombialiv sa...

Håller med. Fy fan.

Haren sa...

Undrar ju nu, känner jag någon som röstar på SD, någon i släkten? Avskyr svensk äcklig smygrasism. Får fan lust att inte åka hem en enda gång de närmsta fyra åren! (Jimmie och hans kompisar bryr sig nog inte så mycket om det men ändå!)Bryr mig nästan inte ens om att det inte blev rödgrönt, så mycket överskuggad SD hela skiten.

Colombialiv sa...

TJUGO mandat! Det är helt fucking unbelieveable.

Vad är det för fel på folk?

Klara sa...

Så pinsamt, och fruktansvärt! Undrar också vem som röstat, känner jag någon som har röstat så? Så mycket sorg. A och jag var nere och lyssnade på Ohly Sahlin och Wetterstrand, de var så bra, så engagerande. Högervindar blåser så hårt.