måndag 27 september 2010

Satt och jobbade som en liten blå på ett väldigt tufft fik i dag. Ni vet så där tufft, så att alla anställda ser ut som fotomodeller och har asdyra kläder. Och jag fattar ingenting, för hur har de råd med det när de jobbar på fik? (dessutom sökte jag jobb där en gång när jag precis flyttat hit men jag var nog inte ens tio procent tillräckligt tuff för att få jobba där) Var nära att ta en bild på min fina macka och min dator och bara helt vilt slänga upp en dagens kontor bild. Men sen kom jag på att jag inte heter Jennie Hammar eller är en bloggkändis av något slag, då kändes det liksom lite overkill. Så jag gjorde inte det. Slut på viktig information.

ps. det här med att jobba alltså, kommer att bli mycket bra. tror att jag kommer att bli en femhundra procent bättre moder.

3 kommentarer:

Underlandet sa...

Hurra!

Har Trollet börjat på dagis?

Haren sa...

Nej. Trollets pappa har fått stränga order om att inte ta på sig några extra jobb under dagarna. Så jag går upp med henne och när jag lagt henne för att sova på fm vid halvtio-tiden så går jag och jobbar. Kommer hem vid fem, då äter vi middag och sen åker J till jobbet. Så har vi tänkt att det ska funka till att börja med iaf. Js nästa jobb kommer säkert att vara dagtid men då är hon lite större och mer redo för dagis.

Och så himla bra att vi får ett mycket mer delat ansvar, så att jag slipper hata på att det bara är jag som har någon aning om det finns mat till henne, om blöjorna nästan är slut eller vart hennes kläder är.

Atatar sa...

Heja dig! Låter som en skitbra plan! Jag är också (?) frilansare och det gör verkligen skillnad för hjärnan och hjärtat och självförtroendet att få sitta någon annanstans än hemma och jobba, att få komma HEM på kvällen. Lycka till!