lördag 20 november 2010

Buuu

I dag var en sån där dag då allt skulle vara kul. Vi skulle gå på festival. Sen skulle vi på gratiseftermiddagsfest. Utnyttja att vi har barnvakt och leka lite unga och fria.

I verkligheten blev det lite mer så här: J vaknade och var urtrött och hade ont i halsen och var på allmänt dåligt humör. När vi äntligen kom i väg mot festivalen började det regna. Vi gick och fikade för att vänta ut regnet. J bönade och bad om att vi skulle skita i festivalen och gå hem och kolla The Wire istället. Jag okejade. Sen drog han på festen utan mig! För att han helt plötsligt blev osäker på om respektive var bjudna eller ej. Vägrade smsa och fråga. Jag blev ju kvar hemma med mamma och Trollet. Bitter och sur givetvis. Och nu har våra grannar värsta festen på sin uteplats. De kom och förvarnade innan och sa att vi såklart fick komma. De är typ nitton. Man ba kanske inte.

Vi är ju bjudna på fest i morgon också. En del av mig vill vägra att följa med. Den andra mer logiska delen vill ju såklart följa med eftersom jag sitter här och är sur just på grund av att jag känner att jag aldrig kommer ut.

ps. nittonåringarna har skitspännande liv. jag tjuvlyssnar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trist när saker och ting inte blir som man tänkt...

Colombialiv sa...

Men åh!