onsdag 10 november 2010

Day 02 - Your first love

På mellanstadiet var jag ihop med en kille i min klass till och från. Våran klass var rena rama swingersklubben, där vi var tre tjejer som bytte mellan fem olika killar utan onda ögon och skvallervisk. Men han den där ena, han var speciell för mig. Han var så söt, hade det allra svartaste håret och såg lite ut som en monchichi(en konstig trend i mitt liv då även mr X liknar en monchichi obegripligt mycket) inbillade jag mig. Men jag och han med det svartaste håret brukade spela fotboll, kolla på skräckfilm och väldigt oskyldigt pussas lite. Det bästa med han med det svarta håret var hans pappa. Hans pappa jobbade i en elektronikbutik och var så obeskrivligt stilig. Han med det svarta hårets pappa var min första kärlek. Han hette Stig och hade en jättevacker fru. En gång när Stig och hans fru varit på bio och sett en film med Julia Roberts kom de hem och Stig sa att oj, var inte jag väldigt lik Julia Roberts? Mitt elvaårshjärta stannade lite grann. Stig tyckte typ att jag var snygg! (Oj, hur jag dör åt detta nu, Stig var bara en snäll pappa).

Sen började vi på högstadiet och han med det svarta håret blev ihop med en tjej i en annan klass och jag med en kille i åttan. Så då såg jag ju aldrig Stig mer. Istället blev jag kär i min SO-lärare och var det hela högstadiet.

Som tur är kom jag över min grej för äldre män när jag själv blev vuxen och kunde få vara ihop med en vuxen man som ändå var i min egen ålder.

Stig och hans snygga fru skiljde till slut men då var jag ju kär i SO-läraren.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Kär i din första kärlek! Alltså inte i pappan, utan inlägget!

Haren sa...

Gu det hade ju varit jättejobbigt om du blivit kär i Stig, nu när du är en gift kvinna och allt. Men det går ju bra att bli kär i inlägg fast du är gift, platoniskt juh. puss