måndag 15 november 2010

Day 07 - Your best friend

Jag har ganska många bästisar men bara en Bästis.

Vi var så där störigt nära, tonårsnära, ända till jag var tjugofyra. Vi har varit runt halva jorden ihop, delat små rum i massa lägenheter, lutat oss på varandra så mycket. Mr X tyckte alltid att jag var mer ihop med henne än med honom.

Hon alltid så slarvig med trasiga strumpbyxor och sju tomma ciggpaket i väskan. Roligast av alla jag någonsin träffat. Rätt på saken utan att krusidulla. Generös.

Hon flyttade till andra sidan jorden och jag började plugga. Sen flyttade jag till andra sidan jorden och hon hem. Men vi drömmer fortfarande om att bo grannar.

Har aldrig träffat några som är så löjligt och vackert förälskade i varandra efter så lång tid som hon och hennes kille. Det måste vara för att hon har världens största hjärta.

Min dotter har hennes namn.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Åh gud vad fint. Jag önskar att jag också hade nån vän som jag haft länge länge och gjort så många saker med.

Haren sa...

Jag är så tacksam för henne.