tisdag 9 november 2010

Day 1 - Introduce yourself

Jag fyller trettio nästa månad och det ger mig ganska mycket ångest. För att jag inte direkt har en karriär och inte är där jag trodde att jag skulle vara på den där stegen vid den här åldern. Fast jag har världens finaste karl och gulligaste unge och det trodde jag aldrig någonsin att jag skulle göra mig förtjänt av.

Efter att min lillebror dog när jag var nitton så var jag deprimerad i alldeles för många år. Då drack jag alldeles för mycket. Min pappa har också haft problem med alkohol och jag är en avbild av honom. Dessutom älskar jag honom lite mer än vad jag älskar min mamma. Min mamma har varit jättesjuk och jag har inte längst in förlåtit henne för att hon ville dö från oss. Fast jag älskar henne ganska jäkla mycket med.

När jag var liten ville jag bli fotbollsproffs men jag var nog aldrig särskilt bra. En termin gick jag på fotbollsgymnasiet. Sedan fick jag operera ryggen och sluta där. Jag ville också bli journalist, djursjukvårdare, jurist och lärare en gång i tiden. Till slut pluggade jag lite engelska, lite statsvetenskap och tog en examen i journalistik och historia. Nu är min önskedröm att få göra dokumentärfilm i framtiden och jag ska försöka få till en praktik med en producent.

Jag har rest mer än många och bott utomlands fem av de senaste tio åren. Redan när jag var liten snurrade jag på jordglobar och slog i vår atlas och drömde intensivt om något alldeles annorlunda. Mina föräldrar är noll procent förvånade att jag flyttat så långt bort det bara gick. Noll! Jag har varit i trettionio länder som jag kan komma ihåg på rak arm och på samtliga kontinenter. Aldrig hade jag drömt om Nya Zeeland innan jag hamnade här.

Att föda barn var det mest skrämmande jag varit med om. Varje gång jag går förbi sjukhuset där Trollet föddes så får jag blinkblinktårar och lite svårt att andas och det blir bara värre och värre. Jag vill gärna ha fler barn men vill helst inte vara gravid eller uppleva en förlossning igen.

Jag är högljudd och skämtar ofta på ett sätt som många inte förstår. Därför är det inte direkt ovanligt att folk tycker att jag är rätt störig. Speciellt andra tjejer. Men det skiter jag i och dessutom har jag massor med vänner som gillar mig precis för den jag är.

Jag gör som vad som känns som alla andra. Några av alla andra är Jenny, Underlandet, Inte Skyldig, Debbie, A.M.O och Tuffast av alla.


5 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Sketabra skrivet.

inte skyldig sa...

va ärligt skrivet! det tycker jag om.

anydaynow sa...

Ruskigt bra!

Underlandet sa...

Jättefint! Och vad fint att vi är så många som skriver nu.

Gillar även din nya bloggdesign en massa.

Haren sa...

Puss dårå.