måndag 22 november 2010

Day 13 - Your week

Mamma kommer från andra sidan jorden, jag gråter. Gråter visst alltid på flygplats numera.

Ganska mycket trött och irriterad. Trollet sjuk men blir bättre med penicillin.

Jag kindpussas med halvkändisar och dricker lite för mycket bubbel. Bästa delen av den kvällen var efteråt när vi drack kaffe och åt efterrätt alldeles själva.

Gruvar mig för framtiden. Samtidigt längtar jag och letar hus.

Undrar om det verkligen är så att första advent är alldeles runt hörnet.

En svensk vän är i stan över en dag.

5 kommentarer:

Klara sa...

Letar ni hus i Welli? Vilken stadsdel lutar det at?

Haren sa...

Japp! vi tänker oss på den sidan tunneln som park road ligger på. men jag vet inte ett skvatt om en enda stadsdel. Men vi kollar island bay, lyall bay, miramar och egentligen alla områden runt där. har du några tips så blir jag görglad!?

Klara sa...

Alskar Island bay,en favorit. Bott i Newtown och Mt Cook. Newtown har manga fik och resturanger, kryddbutiker,rika, fattiga. sjukhuset ligger dar.alla bor sida vid sida. Miramar fantastisk utsikt. All dessa sodra stadsdelar har himla nara till stan, bra med bussar (alltsa sa att det gar att planera sitt liv med bussarna)...nara till havet och flygplatsen. Maste ju ocksa tipsa om en bra GP i newtown, och rythm n ryhme for kidsen pa city library.

Haren sa...

Man tackar! Kan fortfarande knappt fatta att vi ska flytta! Newtown är det många som sagt att de tror att vi skulle gilla. Ni får flytta tillbaka, jag måste ju ha iaf en kompis.

Klara sa...

Ah jag har tips i oandlighet... jobbar pa D att vi ska aka tillbaka pa en liten visit innan A fyller 2. Men alltid, Welli i mitt hjarta, vi kommer flytta tillbaka. Nar flyttar ni till welli? Finaste trollet i midsommarskrud!