lördag 27 november 2010

Day 15 - Your dreams

I framtiden ett ganska litet ombonat hem med havsutsikt. Och en alldeles vild färgsprakande trädgård med en liten hemlig djungel där min topphemliga hängmatta ska finnas. Här ska jag finna frid tänker jag mig. I trädgården ska jag odla örter och grönsaker och så. Sen så ska det finnas ett enormt rustikt träbord där, där alla våra barn och barnbarn får plats, fast mest är det bara vi två som sitter där och dricker vin och fortfarande har verkligen allt att prata om. Sen någon gång i framtiden hoppas jag att det blir så.

Just nu drömmer jag om mer tid för oss tre tillsammans. (hett tips till den som kanske letar efter den stora kärleken: om det går att undvika bli inte ihop med någon som jobbar inom filmbranschen och har sugiga kontrakt på minst 60 timmars arbetsvecka, det blir en ständig källa till irritation om ni får barn ihop!). Gärna en vecka på ett spahotell med en urbekväm säng och en barnvakt ständigt redo att ta över. En ny klänning i någon knallig somrig färg. Att alla julklappar helt magiskt ska handla sig själva. Varken mer eller mindre egentligen.

Inga kommentarer: