fredag 5 november 2010

Kollar på bilder av Trollet som nyfödd. Så roligt att då var jag verkligen helt övertygad om att det aldrig funnits en sötare bebis. Nu tycker jag mest att hon var rätt medelsöt, kanske till och med pyttelite ful. Alltså, nyfödingar är ju fula. De är skrynkliga, lite röda och ganska läskiga.

Sen tycker jag givetvis att Trollet just nu är den snyggaste ungen på jorn. Så lustigt om jag ser tillbaka på bilderna från nu om något år och tycker att hon bara var genomsnittsgöllig. Omdömet går verkligen förlorat. Kommer jag att tycka att Trollet är smartast i klassen och duktigast i fotbollslaget också. Alltså som förälder SKA man ju tycka att ens unge är något alldeles speciellt men jag vill ju helst inte vara en helt galen mamma a'la Gunilla i Svenska New York-fruar.

2 kommentarer:

anydaynow sa...

Haha, älskar Gunilla!! Hon tar liksom konceptet stage mum till en helt ny nivå.

Men för Trollets skull hoppas jag nog också att du inte styr upp födelsedagskalas där hon är typ det enda barnet och där hon tvingas spexa framför en videokamera som ska skickas till diverse agenter.

Haren sa...

Något måste ju vara fel på henne, no?

Och när hon pratade om att hon skulle ha gift sig med Lasse Hallström... Dog!