måndag 8 november 2010

Snart så

Femte körlektionen just avklarad. Jag har fickparkerat! En körlektion till då vi ska köra på motorvägen, sen ska jag köra upp. Det är omöjligt att förklara vilken enorm lättnad det här, att jag någon gång inom en inte otroligt lång framtid faktiskt kommer att ha ett körkort. Det trodde jag aldrig. Att det går att bygga upp en sådan stor rädsla mot en sådan vardaglig sak som att köra bil.

Sen att jag fortfarande är en ganska urusel förare med svaga nerver som kanske får köra upp fyra fem gånger, det är en helt annan sak.

Hade på mig grå t-shirt under dagens lektion. Tydligen svettas jag när jag koncentrerar mig. Nuf said.

4 kommentarer:

Anna sa...

Vill bara säga hej eftrsom jag just klickade på "följa". Trevlig blogg! =)

Haren sa...

Hej hej! Och flott att du tycker det.

Alex sa...

tog körkortet i februari, efter många om och men, och vägen dit var lång ock krokig. Har nog aldrig tvivlat på mig själv så mycket som under den period när jag övninskörde som mest intensivast. första gången jag körde upp kuggade jag, två dar senare fixade jag det. lyckan!! nu är ett av mina stora intessen att köra bil och jag kan fortfarande bli sådär löjligt förtjust som jag var första gången jag körde själv.
lycka till nu!!tryck gasen i botten!

Haren sa...

Tack! Klart att jag kommer att klara det! Så konstigt att det går att tvivla på att jag skulle vara kapabel att göra något som de allra flesta går till vardags. Om en månad, då ska det vara mitt.